2005年1月28日星期五

dear friend 親愛的朋友

i'm in love with a friend
but he's in love with a man
so i took out my pen
wrote down the story of me and this friend
sometimes i ask myself
should i plant a tree that'll never grow
or should i ride a boat
in a river that no longer flows
oh i imagine too much
i sleep i dream too much and
in the end i don't know what is up
as a friend as a friend
i have always tried to understand
to be frank to be frank
i secretly hope i still have a chance
did you showdoes he know
what's in your mind
would you be calm enoughif he declines
i will always be by your side
though i'm never gonna be your bride
i will look for somebody elseto love and to be loved
i eat i vomit too muchi smoke i drink too much and
in the end i don't know what i've done
oh i sleep i dream too much
oh i smoke i drink too much
my friend i love you too much


親愛的朋友
我愛上了我的朋友
但是他愛上了一個男人
所以我拿出一枝筆
寫下我跟這個朋友的故事
有時候我問自己我應不應該種一棵不會生長的樹
或者我應不應該在一條已乾沽了的河上划船
我幻想得太多睡得太多夢得太多
到頭來我不知道身邊在發生甚麼事
作為一個朋友
我已經嘗試去明白你
坦白說 我還暗暗希望我還有機會
你有沒有表示他知不知道
你在想甚麼
如果他拒絕
你會不會夠冷靜
我會永遠在你身邊
雖然我不能成為你的新娘
我會找另一個人去讓我愛去愛我
我吃得太多吐得太多吸煙太多喝酒太多
到頭來我不知道自己幹了些甚麼
我睡得太多夢得太多吸煙太多喝酒太多
我的朋友我愛你太深

沒有留言:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...